Δεν αξίζει να κλάψεις για κανέναν...
όσοι αξίζουν τα δάκρυά σου,
δεν θα σε κάνουν ποτέ να κλάψεις...
Αυτοί που μας πληγώνουν,
ποτέ δεν ήταν δικοί μας και όμοιοί μας...


"Ό,τι είμαστε είναι αποτέλεσμα του τι σκεφτόμαστε"

"Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες. Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα. Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους."

"Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι"

Φιλοι μου ο σημερινός εχθρός μας είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδατε κάτι που σας άγγιξε , κάτι που το θεωρείτε σωστό, ΜΟΙΡΆΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύευτε οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένετε απαθείς. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.

Τετάρτη, 16 Μαΐου 2012

Πώς η σύγχρονη “φιλοσοφία” σε σκοτώνει


Ο ανιψιός του Φρόυντ, ο Αμερικανός Edward Bernays (1891-1995), ήταν ένας από τους πρώτους που πηρέ τις ιδέες του θείου του και τις χρησιμοποίησε για να χειραγωγήσει τις μάζες. Από τις αρχές του 20ου αιώνα και μέσω μίας νέας μεθόδου που ονομάστηκε δημόσιες σχέσεις, ο Bernays μπήκε στην εποχή του αμερικανικού καταναλωτισμού δείχνοντας στις μεγάλες εταιρίες και στη κυβέρνηση πώς να θα κάνουν τους ανθρώπους να επιθυμούν πράγματα που δεν χρειαζόταν. Αυτό έγινε πραγματικότητα με τον προορισμό των αγαθών μαζικής κατανάλωσης, υπηρεσιών και πολιτικών ιδεών για το υποσυνείδητο του κόσμου και τις  εγωκεντρικές του επιθυμίες.
Από τις προσπάθειες αυτές προέκυψε μία σύγχρονη μέθοδος για τη χειραγώγηση των μαζών. Ικανοποιώντας τις εσωτερικές και εγωιστικές επιθυμίες κάποιοι κάνουν τους ανθρώπους “ευτυχισμένους , άρα υπάκουους. Αυτή ήταν η αρχή της καταναλωτικής Αμερικανικής εμμονής, μίας εμμονής που έφθασε να κυριαρχήσει ολοκληρωτικά στον πολιτισμό της Δύσης, συμπεριλαμβάνοντας και εκείνες τις φιλοσοφίες που χρησιμοποιούμε για προσωπική βελτίωση.
Ο πολιτιστικός εγωκεντρισμός δημιουργήθηκε με σκοπό να υπηρετεί τα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα. Αν κρατήσεις τις μάζες απασχολημένες με τον εαυτό τους, καταναλώνοντας ευτυχισμένες αγαθά και υπηρεσίες που έχουν πειστεί ότι τις χρειάζονται, εκείνοι τότε που έχουν εξουσία μπορούν άνετα να το εκμεταλλευτούν και να ασκήσουν έλεγχο σύμφωνα με τις επιθυμίες τους. Υπάρχουν κάποιοι που πιστεύουν ότι αν ισχύει αυτό, δεν είναι και απαραίτητα κακό. Το πρόβλημα είναι ότι η ατζέντα αυτών που έχουν δύναμη απέχει πολύ από κάποια καλά κίνητρα. Στην πραγματικότητα έχει αλλάξει το νόημα της ζωής για εκατομμύρια ανθρώπων και έχει αποδυναμώσει τα θεμέλια των κοινωνιών και των χωρών στις οποίες ζει ο κόσμος. Από ένα πολιτισμό “αναγκών” έχουμε περάσει σε έναν πολιτισμό “επιθυμιών”. Οι άνθρωποι εκπαιδεύονται πλέον από πολύ μικροί να επιθυμούν, να θέλουν ένα πράγματα ακόμα και πριν καταναλώσουν αυτά που ήδη έχουν. Οι επιθυμίες του ανθρώπου τώρα ξεπερνούν κατά πολύ τις ανάγκες του.
indexΠριν από αυτή την τεράστια πολιτιστική παρέμβαση δεν υπήρχε η ταυτότητα του καταναλωτή. Υπήρχαν πολίτες. Δεν υπήρχαν καταναλωτές. Ο καταναλωτισμός είναι μία εφεύρεση.Οι πρώτες εταιρίες που βασίστηκαν σε αυτόν συνέδεσαν τα καταναλωτικά αγαθά και την πολιτική προπαγάνδα με την ανθρώπινη αυτοεκτίμηση, την επιτυχία τον πλούτο και την προσωπική αξία. Το υποσυνείδητο μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: χρησιμοποίησε αυτά τα αγαθά, υποστήριξε την ατζέντα τους και θα είσαι επιτυχημένος, αλλά πολύ περισσότερο ευτυχισμένος. Στην κυριολεξία συχνά αποκαλούν τις μάζες “μηχανές ευτυχίας.” Συνεχίστε να επιβραβεύετε τις μηχανές ευτυχίας με περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες που στοχεύουν σε εγωιστικές επιθυμίες και σύντομα αυτό θα είναι η μόνη ευτυχία που θα ζητούν οι μηχανές. Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται να πείσουν τις μάζες να πιστεύουν την προπαγάνδα και να αγοράζουν άχρηστα αγαθά περιλαμβάνουν:
>Δημιουργία δελτίων τύπου για την ενημέρωση των πρακτορείων ειδήσεων σχετικά με τις εταιρικές εξελίξεις και τα νέα προϊόντα αν αυτά  είναι άξια παρουσίασης.
>Χρησιμοποίηση μοντέλων, δημοσίων προσώπων και διασημοτήτων που προωθούν τα προϊόντα, μεταδίδοντας το μήνυμα ότι μπορούν και οι μάζες να αποκτήσουν διασημότητα, δύναμη, επιτυχία, σεξουαλική επιρροή κτλ. αν αγοράσουν το προϊόν.
>Δημιουργία ψεύτικων προσώπων για να προσδώσουν αξιοπιστία σε ένα προϊόν ή πολιτικές εκστρατείες.
Φυσικά όλες αυτές οι τακτικές είναι αρκετά κοινές σήμερα στις δημόσιες σχέσεις και το μάρκετινγκ. Είναι μέρος της κλασσικής προσέγγισης για τη δημιουργία επιθυμιών και υπηρεσιών, όλα στο όνομα της προσωπικής ευτυχίας. Με άλλα λόγια η ευτυχία και η επιτυχία στη ζωή ισοδυναμούν με την αγορά και πρόσβαση σε προϊόντα.
Ακολουθώντας το ίδιο πνεύμα του καταναλωτισμού, οι ιδέες για αυτο-βελτίωση και οι διδασκαλίες New Age  είναι και αυτές δυστυχώς σήμερα χρωματισμένες με προσωπικές εμμονές. Οι κάθε λογής δάσκαλοι και προσωπικοί γκουρού έχουν εφεύρει σύγχρονες φιλοσοφίες και έχουν αλλοιώσει το περιεχόμενο των παλιών για να εξυπηρετήσουν τον καταναλωτικό εγωισμό. Δείτε για παράδειγμα παρακάτω μερικά από τα  λόγια τους :
Αν ονειρεύεσαι μία καλύτερη ζωή, η Δύναμη χωρίς Όρια θα σου δείξει πώς να χρησιμοποιήσεις τη δύναμη του μυαλού για να κάνεις, να έχεις και να πετύχεις όλα όσα θέλεις.
—Από τη στιγμή που θα κλειδώσεις την επιθυμία σου σε κάτι , τότε μπουμ! Θα έχεις μία Μερσεντές. Έτσι λειτουργεί.
—Αν το φανταστεί, τότε μπορείς να το έχεις!
Εκτός από το πόσο παραπλανητικά και αναληθή είναι τα παραπάνω, αντικατοπτρίζουν  την προσωπική μανία και εμμονή του ανθρώπου με τα αγαθά. Κάθε απόσπασμα παραπάνω αντανακλά εγωκεντρικές επιθυμίες, παιδαριώδεις συμπεριφορές και μία σφοδρή επιθυμία για “περισσότερα” γεγονός που βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με τις επιταγές του συγχρόνου κόσμου, δηλ. οι μηχανές ευτυχίας που ψάχνουν για προσωπική ηδονή. Θέλουμε να είμαστε ασταμάτητοι, αγκαλιά με την επιτυχία, πλούσιοι, διάσημοι και χωρίς όρια. …και τα θέλουμε όλα τώρα!
Βυθισμένοι σε trendy φιλοσοφίες δεν θέλουμε να ακούσουμε την αλήθεια:
1ον> Δεν μπορείς να έχεις όσα θέλεις και δεν θα πετύχεις όλα αυτά που θες. Θα έχεις πολλά πράγματα και θα καταφέρεις ακόμα περισσότερα αν είσαι πρόθυμος με επιμονή να δουλέψεις για αυτά κάνοντας θυσίες.
2ον> Έχεις φυσικά, πνευματικά, συναισθηματικά και ψυχικά όρια. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να αναγνωρίσεις αυτά σου τα όρια και να τα αποδεχθείς. Όταν θα το κάνεις, τότε θα απελευθερωθείς από την προσμονή ότι πρέπει να κάνεις περισσότερα από αυτά που είσαι μπορείς.
30ν> Το να εύχεσαι να συμβεί κάτι σημαίνει  και ότι θα συμβεί. Το να επιθυμείς κάτι δεν αρκεί για να το έχεις Πρέπει και να κινηθείς προς την κατεύθυνση τους Σκοπού σου, με επιμονή και διάκριση.
4ον> Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, αλλά είναι και κάτι καλό από το οποίο μπορείς να διδαχθείς, και γι αυτό χρειαζεσαι Ενέργεια, Αφοβία, Ακαμπτη Στόχευση, κ.α.
Η φιλοσοφία που δημιούργησε εγωκεντρικές μηχανές ευτυχίας και κατέστρεψε την ταυτότητα του ατόμου σαν “πολίτης” έχει επίσης καταστρέψει τις πραγματικές αξίες άλλων εποχών όπως αυτές φαίνονται στα παρακάτω λόγια:
—Ελπίζω να έχω σταθερότητα και αρκετή αρετή για να διατηρήσω αυτό που θεωρώ τον πιο αξιοζήλευτο από όλους τους τίτλους, αυτόν του έντιμου ανθρώπου. -George Washington
—Αυτό για το οποίο ένας πολίτης νιώθει μεγάλη ανησυχία για να το πετύχει είναι ένα συγκεκριμένο ήθος προς τους συμπολίτες του, δηλαδή η διάθεση στην αρετή και στην επίτευξη ενάρετων πράξεων. – Αριστοτέλης.
—Η δράση είναι ο χαρακτήρας. -F. Scott Fitzgerald
Αν δεν μπορείτε να κάνετε διαφορετικά, μην επιτρέψετε στον εαυτό σας να μετέχει ενός αργού θανάτου, να γίνετε μία εγωκεντρική μηχανή ευτυχίας. Άλλωστε ευτυχία δεν είναι υλικά αποκτήματα, ποτέ δεν ήταν κάτι τέτοιο, ευτυχία είναι να μπορείτε να ζείτε στο τώρα με επίγνωση και ευγνωμοσύνη για όλα όσα ήδη διαθέτετε.
Έχετε την επιλογή να γίνετε ένας άνθρωπος με χαρακτήρα, ένας άνθρωπος που δεν χρειάζεται συστήματα πίστης και ξένες ιδέες για να αποφύγει την πραγματικότητα, αλλά την διαμορφώνει ΜΟΝΟΣ του και επιπλέον «δεν επιτρέπει να τον επηρεάσει, αυτό που δεν μπορεί ο ίδιος να επηρεάσει»
Το να διαμορφώσετε τον προσωπικό σας χαρακτήρα χρειάζεται πολύ καθημερινή, συνεχή, δουλειά, αλλά είναι ένας δρόμος που μπορεί να σας υποσχεθεί την πραγματική ευτυχία, που όλοι την αναζητούν, μα σε λάθος τόπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: