Δεν αξίζει να κλάψεις για κανέναν...
όσοι αξίζουν τα δάκρυά σου,
δεν θα σε κάνουν ποτέ να κλάψεις...
Αυτοί που μας πληγώνουν,
ποτέ δεν ήταν δικοί μας και όμοιοί μας...


"Ό,τι είμαστε είναι αποτέλεσμα του τι σκεφτόμαστε"

"Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες. Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα. Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους."

"Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι"

Φιλοι μου ο σημερινός εχθρός μας είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδατε κάτι που σας άγγιξε , κάτι που το θεωρείτε σωστό, ΜΟΙΡΆΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύευτε οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένετε απαθείς. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.

Κυριακή 26 Ιουλίου 2009

Αρχαία μακεδονική επιγραφή στην Αίγυπτο

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος



«Το βασίλειο των Πτολεμαίων, το οποίο θεμελιώθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο ανήλθε σε ένα επίπεδο μεγαλειότητας και ευημερίας το οποίο, είναι πιθανόν, να μην μπορούσε να ονειρευτεί ούτε ο ίδιος ο κατακτητής» γράφει ο George Rawlinson M.A. σε βιβλίο του που εκδόθηκε στη Νέα Υόρκη το 1899. Η ανωτερότητα του μακεδονικού στοιχείου είναι ο δούρειος ίππος για την κατάκτηση ενός λαού που έμενε πιστός στις παραδόσεις του.Ο αρχαίος αιγυπτιακός λαός παρότι ιστορικά άκαμπτος εντούτοις γαλουχήθηκε με τον ελληνικό πολιτισμό, επί τρεις περίπου αιώνες, αφού αναπτύχθηκε το εμπόριο και η εμπορική παραγωγή έφθασε σε ύψιστο βαθμό. Παρόλα αυτά τα θρησκευτικά και γλωσσικά στοιχεία δεν αλλοιώθηκαν από τον Μακεδόνα κατακτητή. Γι’ αυτό πολλές επιγραφές είναι χαραγμένες και στην αιγυπτιακή (ιερογλυφική ή δημώδη) και στην γλώσσα των Μακεδόνων – στην ελληνική, δηλαδή.




Η μακεδονική επιγραφή που βρέθηκε στην Αίγυπτο.



Μια από τις επιγραφές αυτές είναι κι αυτή που παρουσιάζουμε, από όπου αναγκαζόμαστε, για άλλη μια φορά, να τονίσουμε την έννοια του χαρακτηρισμού της καταγωγής των αναγραφομένων ονομάτων στην αρχαία επιγραφή της Αιγύπτου.Ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται αμέσως πως ο χαρακτηρισμός της καταγωγής του κάθε αθλητή που αναγράφεται στη επιγραφή δεν υποδηλώνει κάποιο ξεχωριστό … έθνος, αλλά τον τόπο καταγωγής του από έναν ενιαίο ελληνικό γεωγραφικό χώρο.Η επιγραφή που είναι του 267 π.Χ.




Και αναφέρεται σε αγώνες που έγιναν στις δεκαοκτώ του μήνα Δύστρου για τα δωδέκατα βασίλεια γενέθλια αρχίζει ως εξής:«Βασιλεί Πτολεμαίωι Σωτήρων Ηράκλειτος Λεπτίνου ΑλεξανδρεύςΑγωνοθετήσας και πρώτος άθλα προθείς χαλκώματα,Έτους οκτωκαιδεκάτου Δύστρου δωδεκάτηι γενεθλίοιςΒασιλεία τιθέντος Αμαδόκου, την αναγραφήν των νικητών.»






Απόσπασμα από τη μακεδονική επιγραφή.




Αναφέρονται οι αθλητές και ο τόπος καταγωγής τους.Έτσι έχουμε:


Θεόδωρος Στράτωνος ΘράξΗφαιστίων Δημέου ΤαραντίνοςΔιονύσιος Στεφάνου ΑλικαρνασσεύςΑινήσις Παταμούσου ΘράξΠτολεμαίων Βουβάρου ΜακεδώνΠτολεμαίος Αμαδόκου ΘράξΚινέας Αλκέτου ΘεσσαλόςΚινέας Αλκέτας Θεσσαλός (συνωνυμία)….. Παρμενίωνος ΜακεδώνΧρύσερμος Αμαδόκου ΘραξΔημήτριος Αρτέμωνος ΝαυκρατίτηςΣτράτιππος Μενοίτου ΜακεδώνΒαστακίλας Αμαδόκου ΘραξΑμάδοκος Σατόκου ΘράξΣτράτιππος Μενοίτου ΜακεδώνΜνησίμαχος Αμεινοκλέους ΒοιώτιοςΠτολεμαίος Αμαδόκου ΘραξΛυκομήδης Κτησικλέους Σάμιος


Δηλαδή έχουμε αθλητές που διακρίθηκαν στους αγώνες από τη Θράκη, τη Μακεδονία, τον Τάραντο, τη Θεσσαλία, τη Ναύκρατο, τη Βοιωτία, τη Σάμο, την Αλικαρνασσό.Η επιγραφή είναι γραμμένη στην επίσημη γλώσσα -την ελληνική – του Βασιλείου των Πτολεμαίων, που είχε πρωτεύουσα την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.




Πηγή: ΆΡΘΡΑ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ Γ. ΕΧΕΔΩΡΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: