Δεν αξίζει να κλάψεις για κανέναν...
όσοι αξίζουν τα δάκρυά σου,
δεν θα σε κάνουν ποτέ να κλάψεις...
Αυτοί που μας πληγώνουν,
ποτέ δεν ήταν δικοί μας και όμοιοί μας...


"Ό,τι είμαστε είναι αποτέλεσμα του τι σκεφτόμαστε"

"Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες. Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα. Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους."

"Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι"

Φιλοι μου ο σημερινός εχθρός μας είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδατε κάτι που σας άγγιξε , κάτι που το θεωρείτε σωστό, ΜΟΙΡΆΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύευτε οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένετε απαθείς. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.

Σάββατο, 21 Αυγούστου 2010

Ψήφισμα για την αναβάθμιση της παιδείας


Παρακάτω αναφέρεται το ψήφισμα, το οποίο αφορά στις προτάσεις της «Ελληνικής Γλωσσικής Κληρονομιάς» και της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων για την αναβάθμιση της παιδείας, κ.ά. συναφών θεμάτων:

«Οι συμμετέχοντες στην ημερίδα που οργανώθηκε απ' την Ελληνική Γλωσσική Κληρονομιά (Ε.Γ.Κ.) και την Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων (Ε.Ε.Φ.) που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα τελετών του Φ.Σ. «ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ», αποφάσισαν να επαναλάβουν προς την Πολιτεία την πάγια θέση τους για την ενίσχυση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσης και την αναβάθμιση της ανθρωπιστικής παιδείας στην Εκπαίδευση της χώρας μας, η οποία σήμερα είναι όσον ουδέποτε άλλοτε αναγκαία για την ανάδειξη αξιών και προτύπων και για την έμπνευση οραμάτων στους νέους μας.

Όπως έχουν αποδείξει και συγκεκριμένες έρευνες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και άλλων εγκύρων φορέων, ουσιαστική ανθρωπιστική παιδεία παρέχεται με την διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών απ' το πρωτότυπο και την παράλληλη προσέγγιση γλώσσης και περιεχομένου (ιδεών και αξιών) των κειμένων. Ο τρόπος αυτός βοηθεί τους μαθητές να κατανοήσουν την διαχρονική πορεία της γλώσσης μας, να χρησιμοποιήσουν ορθώς την ελληνική στον γραπτό και τον προφορικό λόγο και να εκφρασθούν με σαφήνεια, πληρότητα και ευστοχία.

Αντιθέτως, η κατάργηση επί σειράν ετών της διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γλώσσης στο Γυμνάσιο επέφερε τις οδυνηρές συνέπειες της γλωσσικής ένδειας, του εκφραστικού μαρασμού και των γλωσσικών σφαλμάτων, τα οποία διαπιστώνονται απ' τους βαθμολογητές στα γραπτά των υποψηφίων κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις για τα Α.Ε.Ι. και τα Τ.Ε.Ι.. Η απουσία ορθοέπειας εντοπίζεται σχεδόν καθημερινώς στον προφορικό και τον γραπτό λόγο καθώς και στον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο.

Η διδασκαλία ξένης γλώσσης από πολύ ενωρίς στο Δημοτικό δεν μπορεί να αποδώσει, εάν δεν έχει προηγηθεί στοιχειώδης κατανόηση της μορφής και της δομής της μητρικής γλώσσης. Η Πληροφορική είναι αναμφισβήτητα απαραίτητο εργαλείο για την διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ευχερέστερη διάχυση της γνώσεως. Δεν μπορεί όμως να αποτελέσει αυτοσκοπό και την μόνη οδό για την καλλιέργεια του πνεύματος και την κριτική σκέψη.

Για όλους αυτούς τους λόγους, η «Ελληνική Γλωσσική Κληρονομιά» με 1.750 μέλη και η «Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων» με 4.240 μέλη προτείνουν στην Πολιτεία τα ακόλουθα:

1. Την αναβάθμιση της παρεχομένης ανθρωπιστικής παιδείας στην Εκπαίδευση με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων και της ελληνικής γλώσσης.

2. Την συστηματικότερη και ουσιαστικότερη επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στον επιστημονικό και τον διδακτικό τομέα. Για την επίτευξη αυτού του στόχου θεωρούμε απαραίτητη την επανίδρυση του Διδασκαλείου Μέσης Εκπαιδεύσεως, ενός θεσμού που απέδωσε τα μέγιστα στο παρελθόν.

3. Την χορήγηση στους μαθητές καταλληλότερων διδακτικών εγχειριδίων απ' τα ήδη χρησιμοποιούμενα στην Εκπαίδευση, ώστε αυτά να τους προσφέρουν την δυνατότητα καλύτερης γλωσσικής καταρτίσεως και ανθρωπιστικής μορφώσεως με προσφορότερο, λειτουργικότερο και ελκυστικότερο τρόπο.

4. Την επανίδρυση των άστοχα καταργηθέντων στο παρελθόν Κλασικών Λυκείων. Δεν περιποιεί τιμή στην χώρα μας το γεγονός ότι, ενώ παρατηρείται μια γενικότερη τάση στον κόσμο για ενίσχυση των ανθρωπιστικών σπουδών, όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει στην Ιταλία και την Ισπανία, οι οποίες διαθέτουν 3.500 και 2.200 Κλασικά Λύκεια αντιστοίχως, η Ελλάς, η γενέτειρα των ανθρωπιστικών επιστημών, δεν έχει ούτε ένα Κλασικό Λύκειο! Είναι βεβαίως αυτονόητο ότι η επανίδρυση των Κλασικών Λυκείων δεν συνεπάγεται την μείωση της ανθρωπιστικής παιδείας απ' τα Γενικά Λύκεια, διότι μία τέτοια απόφαση θα οδηγούσε σε μείωση της καλλιεργείας των μαθητών και σε γενικότερη υποβάθμιση της παρεχομένης Παιδείας».

Την επιστολή-ψήφισμα (της 13/3/2010) υπογράφουν ο πρόεδρος της Ε.Γ.Κ. ομότιμος καθηγητής και ακαδημαϊκός, Πάνος Λιγομενίδης, και η πρόεδρος της Ε.Ε.Φ. Γεωργία Ξανθάκη-Καραμάνου, καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Και όσοι ευαίσθητοι σε θέματα γλώσσης, - ως φρονώ ότι είστε οι αναγνώστες αυτής της στήλης - μεριμνήστε για την συλλογή υπογραφών, και αποστείλετε τον σχετικό κατάλογο στα γραφεία της Ε.Γ.Κ. (Ασκληπιού 6-8, ΤΚ 10680 Αθήναι, ή με τηλεομοιότυπο στο 210-88.47.140). Για περισσότερες πληροφορίες: τηλ. 210-88.47.139.

ΠΗΓΗ: Από την στήλη «Χρονοτοπία» του συγγραφέα Γιώργου Λεκάκη (www.lekakis.com) στην εφημερίδα «Χρόνος» Κομοτηνής, της 17.08.2010.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο: http://www.lekakis.com/index.php?option=com_content&view=article&id=95&Itemid=116


Δεν υπάρχουν σχόλια: