Οι εγκέφαλοι των φτωχών παιδιών μπορεί να λειτουργούν διαφορετικά σε σχέση με των πλούσιων παιδιών, ισχυρίζονται ερευνητές του Ινστιτούτου Νευροεπιστημών Helen Wills και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ.
Σύμφωνα με σχετική μελέτη, τα φυσιολογικά παιδιά εννέα και δέκα ετών, που διαφέρουν μόνο από άποψη κοινωνικοοικονομικού επιπέδου, εμφανίζουν ανιχνεύσιμες με ηλεκτροεγκεφαλογράφημα διαφορές στις αντιδράσεις του προμετωπιαίου φλοιού, του τμήματος του εγκεφάλου που είναι κρίσιμο για την επίλυση των προβλημάτων και τη δημιουργικότητα.
"Τα παιδιά από κατώτερα κοινωνικοοικονομικά επίπεδα δείχνουν μοτίβα εγκεφαλικής φυσιολογίας παρόμοια με κάποιον ενήλικο που έχει υποστεί βλάβη από εγκεφαλικό στον προμετωπιαίο φλοιό του", δήλωσε ο καθηγητής ψυχολογίας του Μπέρκλεϊ, Ρόμπερτ Νάιτ.
Σύμφωνα με τον παιδίατρο και εξελικτικό ψυχοβιολόγο Τόμας Μπόις που συμμετείχε στην έρευνα, τα μειονεκτήματα που συνεπάγεται η ανάπτυξη ενός παιδιού σε δύσκολες και φτωχικές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, μεταβάλλουν τη βασική ανάπτυξη των εγκεφαλικών του νευρώνων, κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του.
Οι ερευνητές δεν θεωρούν πάντως ότι αυτές οι εγκεφαλικές διαφορές είναι καταδικαστικές εφ' όρου ζωής και πιστεύουν ότι μπορούν να εξαλειφθούν με την κατάλληλη εκπαίδευση των φτωχότερων παιδιών.
Σε κάθε περίπτωση όμως, "είναι λιγάκι τρομακτικό που οι περιβαλλοντικές συνθήκες έχουν τέτοια ισχυρή επίπτωση στην ανάπτυξη του εγκεφάλου", σχολίασε η Σίλβια Μπούνγκε, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Μπέρκλεϊ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου