Για άλλη μια φορά, στόχος της παρενόχλησης έγινε το σουηδικό αεροσκάφος, που κάνει τις περιπολίες τη δεδομένη χρονική περίοδο. Το αεροσκάφος απογειώθηκε αμέσως μετά τα μεσάνυχτα χθες από τη Λέσβο και το δρομολόγιό του ήταν για πτήση μέχρι την Κω και επιστροφή στη Λέσβο στις 4.50 π.μ. Στις 3 π.μ., στις 3.20 π.μ. και στις 4.33 π.μ., το ραντάρ των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων στην περιοχή Ντάτσα, εξέπεμψε σήμα για το συγκεκριμένο αεροσκάφος, που πετούσε βορειοδυτικά του Φαρμακονησίου. Το σήμα ανέφερε ότι το αεροσκάφος βρίσκεται σε τουρκικό εναέριο χώρο και θα πρέπει να απομακρυνθεί από την περιοχή, διότι, σε αντίθετη περίπτωση θα αναχαιτισθεί. Από το πλήρωμα του αεροσκάφους δεν υπήρξε καμιά αντίδραση και η πτήση ολοκληρώθηκε όπως είχε προγραμματισθεί.
Στρατιωτικές πηγές εκτιμούν ότι η Αγκυρα έχει πλέον σταθερά εντάξει την παρενόχληση μέσω ραντάρ των αεροσκαφών της FRONTEX στις μεθόδους που χρησιμοποιεί στην προσπάθειά της να παγιώσει τις αμφισβητήσεις της στο Αιγαίο.
Στρατιωτικές πηγές εκτιμούν ότι η Αγκυρα έχει πλέον σταθερά εντάξει την παρενόχληση μέσω ραντάρ των αεροσκαφών της FRONTEX στις μεθόδους που χρησιμοποιεί στην προσπάθειά της να παγιώσει τις αμφισβητήσεις της στο Αιγαίο.
Οι ίδιες πηγές, πάντως, εκτιμούν ότι το μήνυμα του ραντάρ ενδεχομένως αφορά μόνο την Αθήνα, είναι δηλαδή μια προσπάθεια να προκαλείται ελληνική αντίδραση και δευτερευόντως να μεταφερθούν στις Βρυξέλλες οι τουρκικές βλέψεις στο Αιγαίο. Οπως εξηγούν, τα μικρά αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται στις περιπολίες της FRONTEX δεν είναι στρατιωτικά και, κατά κανόνα, δεν διαθέτουν συστήματα λήψης μηνυμάτων από στρατιωτικά ραντάρ, που εκπέμπουν σε διαφορετική συχνότητα από ό,τι τα ραντάρ που αφορούν τα πολιτικά αεροσκάφη. Ετσι, τα μηνύματα που εκπέμπει το ραντάρ της Ντάτσα «συλλαμβάνονται» από τα ελληνικά στρατιωτικά ραντάρ, είναι αμφίβολο όμως αν φθάνουν στα αυτιά των χειριστών των αεροσκαφών της FRONTEX.
Σε κάθε περίπτωση, από ελληνικής πλευράς έχει υιοθετηθεί η τακτική των διαβημάτων σε κάθε αντίστοιχο κρούσμα και, ακολούθως, η ενημέρωση των αρμόδιων οργάνων της Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται απουσία υπερπτήσεων πάνω από ελληνικά νησιά, που τους προηγούμενους μήνες είχαν αυξημένη συχνότητα. Σε καθημερινή βάση, ωστόσο, επαναλαμβάνονται οι παραβάσεις και παραβιάσεις του FIR Αθηνών από τουρκικά μαχητικά, καθώς και οι εικονικές αερομαχίες, στο πλαίσιο αναχαίτισής τους από αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου