Δεν αξίζει να κλάψεις για κανέναν...
όσοι αξίζουν τα δάκρυά σου,
δεν θα σε κάνουν ποτέ να κλάψεις...
Αυτοί που μας πληγώνουν,
ποτέ δεν ήταν δικοί μας και όμοιοί μας...


"Ό,τι είμαστε είναι αποτέλεσμα του τι σκεφτόμαστε"

"Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες. Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα. Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους."

"Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι"

Φιλοι μου ο σημερινός εχθρός μας είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδατε κάτι που σας άγγιξε , κάτι που το θεωρείτε σωστό, ΜΟΙΡΆΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύευτε οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένετε απαθείς. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2008

το μυστικο της ακουστικης των αρχαιων θεατρων



αντηχουντα αγγεια

συμφωνα με τον καθηγητη του ΑΠΘ γιωργο καραδερο, τα αντιχουντα αγγεια που τοποθετουνταν κατω απο τα σκαλια του κοιλου ειναι το μυστικο της ακουστικης των αρχαιων ελληνικων θεατρων. στο συμπερασμα αυτο οδηγησαν προσφατες ανασκαφες στο αρχαιο θεατρο του Δίου.τα αντιχουντα αγγεια τοποθετουνταν συμφωνα με μαθηματικους υπολογισμους σε κογχες κατω απο τα σκαλια του κοιλου, διηρημενα σε αγγεια τεταρτης, πεμπτης, ογδοης και διπλης ογδοης, κατα τις αντηχησεις που εδιναν οι νοτες.οταν η φωνη των ηθοποιων περιεβαλλε τα αγγεια, που ηταν στον τονο με αυτην, προκαλουσε την αντηχηση τους κανοντας την φωνη πιο δυνατη, καθαρη και επιβλητικη.την δυνατοτητα αυτη στην κατασκευη των αρχαιων θεατρων εδωσε η εισαγωγη των μαθηματικων και της θεωριας των αριθμων απο τους Πυθαγορειους στην αρχιτεκτονικη. τοτε χρησιμοποιηθηκαν γεωμετρικες χαραξεις στον σχεδιασμο των κτιριων και των θεατρων.ιδιαιτερη επιδραση ειχε και η ακουστικη, που ανεπτυχθη ως επιστημη απο τον Αριστοξενο τον Ταραντινο. ο Βιτρουβιος στο πεμπτο βιβλιο του αναλυει την αρμονικη θεωρια του Αριστιξενου και παραθετει το μουσικο διαγραμμα για την θεση των αντιχουντων αγγειων στο θεατρο, που λειτουργουσαν ως ''ηχεια''. περαιτερω ενισχυση της ακουστικης επιτυγχανετο με την ηχοανακλαση της φωνης επανω σε στοιχεια του θεατρου τοποθετημενα στην καταλληλη θεση, οπως του δαπεδου της ορχυστρας, της προσοψης του κτιριου,της σκηνης, του λογειου κλπ. κατ'αυτον τον τροπο δημιουργητο ενα φυσικο,αυτοδυναμο (παθητικο) μεγαφωνο που αναπληρωνε τις ενεργειακες απωλειες του ηχου στα υψηλοτερα καθισματα του κοιλου του θεατρου. εξισου περιτεχνη ηταν και η αλλαγη σκηνικων στο θεατρο,τα οποια αλλαζαν αυτοματα με την χρηση της ''περιακου'', μιας πετιστρεφομενης πτισματικης κατασκευης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: